tetamu VVIP

Selasa, 9 Mac 2010

hari keluarga kolej burhanuddin helmi 2009/10


 gerai aku no 13

pada 4 dan 5 mac 2010 bersamaan hari jumaat dan sabtu, di kolej burhanuddin helmi telah diadakan hari keluarga kolej. hari keluarga kolej diadakan bagi memupuk hubungan yang mesra di antara warga kolej nie di samping memberi peluang perniagaan kepada para pelajar macam aku nie ha kot.

bagi aku, objektif untuk mengeratkan silaturrahim antara para pelajar tu telah dapat dicapai. sbbnye, mase aku bukak gerai mase hari kejadian, dapat gak aku bertegur dengan ramai rakan2 sekolej yg sebelom nie aku xpenah tgur. ade gak dak2 junior yg aku xpenah kenal, tp aku kenal sbb hari kejadian. haha.

mase hari kejadian, aku telah membuka gerai yang menjual makanan daripada bakery seperti roti, kek, cupcake, dll lagi. sebenarnya aku bukak gerai nie bagi mempromosikan roti-roti yang aku jual kat bilik aku. so bagi warga burhan sekalian, jgn lupa beli roti daripada aku ye. hehe...

gambar nie adalah antara roti yang dijual kat bilik aku iaitu chicken floss with sausage, sausage cheese, 
sausage garlic bun, mexico bun, donut choc, mini pizza, sausage black pepper, dll lagi...
yang paling digemari oleh penghuni2 blok aku n berhampiran ialah mexico bun, sausage chicken floss, sausage cheese dan donut choc.








aku nak ucapkan berbanyak2 terimas kat warga burhan yg membeli kat gerai aku. ade tu sampai mengulang 3 4x beli egg tart, pizza, cheese tart,choco moist dll. terharu gler aku.. hehe..kat sebelah nie adalah egg tart n cheese tart yg menggoda ramai pelanggan aku. baru letak dah abis.. ade tu xsempat nak beli..huhu








aku nak ucapkan berbanyak2 terimas jugak kat zabed n ajim sbb datang tlg aku kat gerai.. mase hari jumaat, zabed yg tlg teman n tlg aku kat gerai. lepas smbhyg jumaat, die dtg tlg aku.. sekurang2nye hilang busan aku ble die ade n leyh tlg aku wat keje2 berat... thanks sbb tlg..hee.. ajim lak dtg mase hari sabtu. ade gak peneman.. xde la busan jga gerai sowg2..huhu...thanks ajim..heee...jasa kamu berdua dikenang.. hehe..(bed, sowie gambo ko xde sbb ke xde snap pic pulak time tu..hahaha..cian ko..huhu)



haa..kat sebelah nie adalah gambar diantara makanan yang aku jual mase hari kejadian iaitu choco moist, blueberry cheese cake, cupcake, egg tart, cheese tart, teddy lollipop, banana cake, pizza special,












kepada ajim, thanks sbb beli cupcake kat gerai kte nie pas tu bg balik sbg hadiah.. chumel je...haha.. (sampai skunk xmakan lagi cupcake tu sbb sayang..haha).. cupcake yg die bg adalah love dua bertindih kat gmbr sebelah nie... hee...







nie pulak mini cheese tart n choco ball..yg tepi sekali belah kanan tu pizza special..cuma RM1.80 per slice..heee











nie adalah pizza yang memikat hati ramai pelanggan jugak la..dua tiga kali aku ganti pizza yang baru.. diowg ingt pizza tu xlaku sbb tak luak. padahal sbnrnya aku letak pizza yg baru..hihi...
 aku pon amat menggemarinya... kak aisyah pon ckp pizza nie sedap.... beberapa orang chinese boy turut memuji pizza nie..tp wpon dipuji, ofkos pizza nie bukan aku yg wat pon..aku tkg jual je..hahaha






nie adalah blueberry cheese cake n choco moist yang sangat digemari oleh aku..akif kata bluberry cheese cake nie sedap..hee..ramai gak puji choco moist tu sedap gler..tu aku stuju sgt sbb aku ske gler dengan choco moist..haha








overall hari keluarga burhan ok.. tahniah kepada sume pengarah dan warga kerja yang terlibat dalam menjayakan hari keluarga nie. tp sayang la sbb sambutan para pelajar macam xmemberangsangkan je.. especially mase tengahari slot sukan rakyat tu kot.. maybe sbb hari tu ade ko-k kot. tp bagi aku, tahun lepas lg ramai turun la..aku nak join, tp ape kan daya aku kena jaga gerai. kang xjaga, sape lak nak jaga?haha...lg satu aku rase klu slot tu kena mase hari ahad cm tahun lepas, myb lg ramai akan join. tp apekan daya, hari keluarga cuma dua hari sbb ukm blackout masa hari ahad. huhu.. tp pape pon, tahniah la kat mereka yang menjayakan hari keluarga tu.. bukan senang nak manage mende cm nie.. so aku rase daripada ramai2 kritik ke pe, lebih baik kte nilai balik ape yg diowg sumbang jika dibanding dengan kte. klu diowg xwat, kowg yg kritik tu mcm la leyh wat lebih bgus lg..aku nie dasar berkecuali. no offended... tp bg aku, aku ok je. thanks kat apeng n sekretariat yang mek pot pasal aduan aku berkenaan elektrik kat gerai aku. hope next year lg meriah n warga2 burhan nie turun la bg sokongan.. bukan salu kan dapat berkumpul n enjoy... hee..

tp kan aku harap tahun depan penyusunan program n kelengkapan bagi gerai adalah sistematik n lengkap la. mane la taw aku leyh bukak gerai lg.. haha... teknikal pulak, jgn la asik mainkan lagu yg same je... asik2 lagu kertas- kekasih yang x di anggap tu.. adoii..pening pale dengar bnyak kali..huhu.. lg satu, penyusunan gerai tu, jgn la wat gerai makanan berhampiran sume gerai makan n minum then jual minyak wangi rapat dengan org jual minyak wangi gak.. macam terlalu sengit je bersaing..kena hadkan jugak penjualan barangan yg same jenis bg elak kerugian.thanks kat sekretariat peralatan yg tlg sediakan meja dan kerusi.nie cuma pandangan aku la... kira cm kritikan membina.. nak kata sbg kritikan pon xjugak sbb aku xkutuk2 pon.. juz menyuarakan pe yg aku nampak masih kurang n perlu penmbahbaikan la.. sume ok je..ok la, next programme burhan, annual dinner pulak.. harap lg besh la...huhu.. daaa

2 ulasan:

Unknown berkata...

oh KBH
saye KIY
kite jiran
ekekeke :P

momoQue berkata...

laaa..
dekat je kte
leyh jmpe pown
^^