tetamu VVIP

Ahad, 21 Mac 2010

terjagakah sensitiviti umat islam?huhu

nie peristiwa yg paling sial suweyyy yang berlaku pada hari dan waktu yang sama mase aku kua g pavillion dgn aini ari tu..kira cam seharian di pavillion part two la nie.. haha.. mase lepas ktowg makan di pizza hut yang sungguh menyakitkan hati ktowg tu, ktowg meneruskan aktiviti kitowg dgn aktiviti bershopping pulak.. huhu. macam2 kedai ktowg masuk.. adidas, quiksilver, roxy, dll.. kejadian yang menyakitkan hati aku wat kali kedua ialah mase aku g kedai topman topshop.. huhu

so bace dgn lebih lanjut utk mengetahui cerita seterusnya...

mase di topman
aku dan aini pon membelek2 barang2 kerana ary tu ade sale..
aku rase sale tu mmg pantang didengar oleh kaum2 hawa cm ktowg nie.
tbe2 aku tertarik kat sepasang kasut kulit berwarna kelabu yang aku lihat dari jauh
sememangnya sgt chantek..
kasut tu ade tali n sedikit bertumit..
tidak terlalu tinggi..
kecantikan kasut tu menarik aku g kat rak dimana kasut tu ditempatkan bersama barangan kulit yang lain..
lalu aku terus pergi ke rak tu utk melihat drp posisi lebih dekat dan membeleknya sbb rasenye nak beli pon mmg xmampu kot kerana lebih mahal daripada selipar jamban kasut macbeth eliot saiz 6 aku yang berwarna hitam putih tu...
kena simpan duit jpa sem depan la klu nak pon..huhu
aku terus memegang n membelek kasut tu dgn rase kagum dengan kecantikan n mutu kasut tu
seterusnya aku terus membelek ke dalam kasut tu..
tiba-tiba....
aku ternampak tag dalam kasut tu..
OMG...
"ya allah..."
tu je perkataan yang hanya mampu lafazkan
pig skin lather...
huh....
aku pon letak kasut tu n tercegat cm patung je sambil menadah tapak tangan n aku tengok je tapak tangan aku dengan perasaan penuh terkejut..
tiba-tiba aini yang sudah puas membelek barang2 di dalam kedai tu datang kat aku sambil wat muka pelik..
lalu die bertanya, "naza, ko kenape?"
aku jawab dengan nada biasa.. aku pon xpasti sangat nada aku tu.. "aku terpegang kasut tu..kasut tu dibuat dr kulit babi"
aini ckp, "ya allah.. xpe2.. jom kita g toilet dulu.."
 pas tu ktowg g toilet

dalam perjalanan g toilet, aini tanya kat aku, "ko xperasan ke kat situ ada pape notis yg bgtaw barangan tu dari pig skin?"
aku pon jwb dgn nada yang agak kesal sbb terpegang najis mughallazah tu, "mmg xde pape notis yg tulis barangan tu dr pig skin.. tu aku selambe je pegang..dah la aku minat kasut tu..huhu"
aini jawab, "hmmm... biasa la.. org bukan islam kadang2 xjaga mende2 cm tu.. bg diowg xpe pon bukan pegang mende cm tu.. bukan mati pon klu pegang..padahal benda tu najis.."
aku juz boleh membalas dengan jawapan,"tu la.. susah klu owg xreti jaga sensitiviti owg lain.. lagipon hal nie besar.."
mase dalam toilet tu, aku yg masih dalam keadaan blurr+biol2+kaget gara2 terpegang kulit babi kulit khinzir tu pon tanya dengan aini.. "apa yang aku nak wat nie?"
die pon jawab, td kat kulit tu kering.. so xpe la.. ko basuh dgn air je... basuh sampai ko yakin tangan ko bersih n suci dari hadas..
aku pon basuh la tangan aku..

mase aku lik umah ary khamis kerana adik aku masuk wad, aku cerita kat ayah aku.. ayah aku tanya, "dah samak ke belom?" aku pon jawab dgn jujur n yakin, "basuh dengan air je sbb benda tu kering.. "

ayah aku kata, "pergi samak.."
aku pon pergi la wat apa yang ayah aku suruh..
huhu

4 ulasan:

e~car182 berkata...

kat pav ek?
teruk tol..bahaya la.
rasa macam kita umat islam ni dipermainkan..;(

momoQue berkata...

tu la pasal
so kte pon kena lebih berhati-hati la
btol x?
jadikan kesah nie sbg teladan
^^

Botak berkata...

asal nama babi, kalo t'pegang, kena lah basoh., xkre lah kering ke or basah... huhh :-<

momoQue berkata...

thanks 4 da info luqman
saya dah samak dah pon
(sebenarnya sertu...)