tetamu VVIP

Ahad, 23 Mei 2010

kisah satu malam antara aku dan scanner barcode

''dik, pump 5 tiga ringgit ye...rokok dunhill 14 satu'', kata seorang customer kepada aku...
''ok.terima kasih'', balasku selambe dgn senyuman manis terukir di bibir sambil menaikkan ibu jariku sebagai tanda aku leyh wat dgn jayanya..hee..

tapi mamat tu terus terpacak kat tepi kaunter kat luar tu..aku pon pandang muka mamat tu dgn penuh kehairanan.. apa masalah mamat nie?dah la customer tgh ramai. mcm dia sorang nye kerenah je aku kena layan..aishh~
cis, dia tersengih pulak sambil buat muka budget chumelnye~
aku pun dengan kejamnya menghalakan scanner barcode tu kat muka dia...
''ha, hamek ko! wat muka cm tu kat aku...'', jeritku dengan nada yang marah sambil scan muka mamat tu..

haha... sememangnya kejadian ini fiktif semata-mata...
kan bagus kalau dapat wat cm tu..geram aku..

tapi...
ape yang sebenarnye terjadi ialah....
aku bermonolog dgn nada separa kuat la kot..
yg penting, menyatakannya dgn sepenuh perasaan..
"ko wat muka budget chumel lak.. aku scan muka ko pakai barcode scanner nie taw la ko..."

pas tu aku dengar kak lynn gelak terbahak-bahak sambil men'scan' barang2 kat kaunter ktowg tu..
rupa-rupanya, kak lynn yang kat sebelah aku tu mendengar dengan jelas dan nyata apa yang aku cakap..
dia pun ckp, "ganas betul. muka customer pun nak di'scan'nya..haha"
cis, dengar pulak kak lynn nie..haha...

sejak daripada kejadian tu, asal ada customer datang je, bila kak lynn nak guna scanner barcode tu.. dia gelak terbahak-bahak sambil scan barang2 tu..
yang pasti, haruslah customer tu ingat dia nie mereng ke pe gelak sowg2..haha..
kak lynn kak lynn..
wakakaka...

1 ulasan:

cEritA kU berkata...

apa terjadi kat mamat tue sebenarnyer?