tetamu VVIP

Sabtu, 4 Jun 2011

stick foundation dan two way cake#

assalamualaikum dan selamat sejahtera,

ary tu ade member aku yang sorang nie tanya pasal foundation kat aku di skype..


ok. sekarang nie sebab aku selalu gi opis, aku pakai gak foundation..
kalau kua jumpe encik boyfie pon, pakai foundation...
sebab selesa dan muka xberminyak kot.

skunk aku pakai foundation nie..

pixy uv whitening stick foundation..
aku pakai yellow beige memandang skin aku berwarna kuning langsat..
*xberapa putih pon aku nie..*
aku suke tekstur foundation die nie..
nak apply kat muka pon senang..
rata je kat muka..
harga dia pon xmahal mana..
tapi susah sket nak carik kat kedai...
dulu aku beli kat pusanika, ukm.
tu pon bila ada musim jual2 nie je..
kat kedai2 biasa, susah nak jumpa.
tapi kalau korang carik kat kedai jamu2 tradisional, yang ade jual mustika ratu, dll tu
ada kot.
tapi kat tempat aku xde la weyh..
beli online je la..
blogshop mmg banyak jual mende alah nie..
kalau beli online, diorg ada yang jual sampai RM30..
sedangkan dulu aku beli RM15 je..
*maybe aku lum jumpa yang jual murah kot.huhu*
kalau korang bace review pasal foundation nie pon,
ramai yang puji keberkesanan dan kebagusan produk nie.


haa..ini pixy two way cake..
nie pon aku suka..
kalau korang letak air kat puff sebelum apply pixy kat muka,
jadilah foundation..
kalau korang terus guna as compact powder, dia akan berfungsi sebagai bedak la kan..
*aku rase korang pun taw kot guna two way cake. xkesah la jenama apa2 pon..*
jimat duit. xpayah beli foundation, and compact powder asing asing.
harga xmahal..
RM 15..

yang bagusnye..
boleh refill kalau mende alang nie dah abis..
refill dia pon dalam RM9-RM10 je..
so, xpayah nak beli banyak2 kali two way cake kat gambar atas tu yang sememangnya lagi mahal la kan?
sekali lagi jimat duit..
nie la refill tu..




pixy nie ada macam-macam pilihan warna yang bersesuaian dengan skin tone korang tu..
daripada yang cerah hingga yang gelap..
dan pilihan warna dia pon bersesuaianlah dengan warna kulit orang asia macam kita nie..



kalau korang jenis kulit sensitif dan berjerawat nie, korang boleh try pixy stick foundation and two way cake acnebrite.
untuk pengetahuan korang, kulit aku nie pon jenis kulit berminyak dan sensitif..
tapi, aku pakai yang jenis biasa je.
xpakai acnebrite pon..
so, pixy nie dapat menangani masalah aku la..

pixy acnebrite two way cake

nie la review aku pasal pixy nie..
aku nie xterer taw bab2 mekap..
cuma aku story based on experience aku guna produk nie je..
kot2 dapat tolong korang yang tercarik2 produk yang dapat menangani masalah korang 
macam aku dapat menangani masalah aku kan?
so, selamat mencuba dan semoga ia membantu! :D

gambar ehsan daripada mr google

Tiada ulasan: