tetamu VVIP

Sabtu, 18 Jun 2011

i'm singles for tsunami victims mini concert #


assalamualaikum dan selamat sejahtera...


Pada 12 jun 2011, aku telah join buat persembahan untuk mini concert nie.
tapi aku bukanlah solo mahupun band yang terlibat dengan salah satu projek di bawah I'm Singles nie.. hee..
frankly speaking, nie my first and only mini concert yang aku pernah buat persembahan.. taktaw la kalau lepas nie ade lagi memandangkan aku telah dijemput sebagai 2nd vocalist dalam band OUT WORN SHOES.. (sila klik nama band nie, and like page diorang k? hee).. so big thanks to agym, emim, joe and jerink coz give this big opportunity to me as 2nd vocalist yeap. tapi rasanye satu lagu nie je la yang diorang akan mintak kerjasama daripada aku sebab diorang memerlukan suara perempuan. lain kali, taktaw la ade lagi tak. kalau ade, kecik tapak tangan aku, aku tadah lori treler 16 tayar.. wakakaka.. :P

ok.. firstly, i would like to introduce our songs la kan.. entitled as mestika melara...
sebelum nie ramai yang tertanya-tanya gak, siapakah gerangan awek yang menyanyikan lagu tersebut bersama-sama dengan brader vokalis tu.

nie la awek tu..



aku la tu.. ahhahaha..
buat kengkawan yang aku duk rahsia-rahsia pasal siapa suara pompuan yang duk nyanyi dalam lagu tu,
aku mintak maap sesangat la ek. aku bukan nak rahsia-rahsia. tapi aku jenis tak suka nak over-exposed sangat nie. aku nie bukan berbakat sangat nak jadik artis kan? so, segan la aku nak bagitahu seantero dunia dan senusantara nie yang aku lah gerangannya. hahaha..

tapi, buat yang tidak tertanya-tanya, mesti duk pikir aku teramat "perahsantan" (perasan) yang orang duk tertanya-tanya walhal takde sape duk teringin nak tahu pon. wakakaka. takpe, sekurang-kurangnya korang dah terambil tahulah kan. so, sila masukkan maklumat tu dalam sensory memory mahupon short term memory korang je. jangan biarkan ia sedikit pon masuk ke dalam long term memory mu itu. wahaha. camni la kan kalau cakap dengan orang psikologi nie. semua nak terminologi berbentuk psikologi je. ekekeke.

bagi yang nak dengar versi sebenar lagu mestika melara nie, meh tengok vids nie. hee...



meh aku story sket pasal OUT WORN SHOES nie..


band nie berasal daripada Raub, Pahang yang dianggotai oleh Joe selaku vokalis, Agym sebagai lead guitarist, Jerink pulak selaku 2nd guitarist/screamer dan emim selaku drummer/ screamer..
bergenrekan post-hardcore dan punk rock, band ini pernah merakamkan lagu-lagu seperti Believe in 99, lovely end, full empty, silent dream, dan yang terbaru, mestika melara. band ini dipengaruhi oleh band-band seperti Silverstein, finch, funeral for a friend, alesana, a vain attempt, chiodos, my chemical romance, dan upon this dawning.

kalau korang nak taw, kenapa lagu terbaru diorang tu berjudul mestika melara, boleh la pi baca entry pakcik emim kita tu.. kalau rajin, pi la follow blog beliau sekali kerana blog beliau nie penuh dengan cerita-cerita menarik juga.. hee.. (klik mestika melara untuk membaca entry)

bagi yang  tidak berkesempatan pegi tengok show kitorang kat laman budaya, shah alam pada 12 jun tu,
meh la tengok video kitorang nie ye.. kalau rajin and ade account youtube, pi la bagi komen barang sedas dua. kalau nak like and dislike pon, silakan ye. diharap bagi komen-komen dan kritikan yang membina la ea. boleh juga duk baiki kelemahan yang ada dan membuat penambahbaikan bagi yang perlu. tapi, bahasa yang digunakan, sila kasi chantek ye brader. hee.

aku taw, dari segi showmanship, nyanyian, kawalan suara, dll banyak yang aku kena belajar lagi.
terus terang aku cakap, lagu nie lum masuk sangat dalam diri aku. tu memberi sedikit masalah kat aku nak menjiwai lagu tu sekaligus susah nak buat kawalan suara dll.. bukan sebab lagu xbest ye. jangan salah paham. lagu nie sangat best. lirik dia pon sangat mendalam hasil garapan encik emim and joe ye. music plak digarap oleh encik agym and emim. masalah aku nie sebab aku baru 3 kali je nyanyi lagu nie. sekali masa recording, kali kedua masa jamming, kali ke 3 masa show nie. bukan xmo praktis, tapi kekangan masa dan jarak yang jauh nie semua menghalang ktorang untuk selalu pi jamming sesame. tapi tu bukan alasan la kan.. selalu kat umah and kat hostel melalak lagu nie je kat bilik. tapi, kesukarannya sebab memasing tak dapat take part and maintain pape yang patot. hee. tapi kami semua cuba memberi sepenuh komitmen yang termampu la. aceewah. hahaha




meh, cuci mata sket tengok gambo-gambo hari tu.
duk praktis lagi walaupon tengah tunggu turn.. hahahaha~


mata ke atas, tangan ke les paul

*muka nervous nie weyh.hahaha*


after perform on stage, kasi pukul gambar bersama encik ridzuan kita nie.. hehe
rock on la encik ridzuan. hehe

on the bottom line, millions of thanks buat warga Pentas Aksi, Demoplanet.tv, etc sebab bagi ktorg join projek i'm singles nie. sangat menghargainya.
this is very good opportunity to grab on la kan.

buat band-band yang teringin nak join projek album kompilasi 100 band i'm singles nie, silalah berhubung dengan pihak i'm singles ye.

sekian, terima kasih..


Tiada ulasan: